Motorrijden is ons streven

M.C. Mios (forum)

Home Forums Algemeen M.C. Mios (forum)

19 berichten aan het bekijken - 20 tot 38 (van in totaal 166)
  • Auteur
    Berichten
  • #1375
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben het met Bram eens, online lezen bevalt mij ook wel!
    De foto’s zijn prima en ook de adverteerders komen ook aan bod.

    #1376
    Anoniem
    Inactief

    Voor de eerste keer op het forum en direct al nieuws te melden: Tijdens de Wil Hartog rit op zondag 1 juni 2014 is Gerard Nijhuis met zijn Honda Deauville in de Egmonderpolder geslipt in het grind en in de sloot beland. Gelukkig geen letsel maar de foto’s spreken voor zich. Vandaag is hij op zijn eigen (door Snoek HHW gerepareerde) motor vertrokken naar het Oosten de lands voor de Harz tour tijdens de Pinksteren.     Ik ben nog wat onbekend met het plaatsen alhier van foto’s, dus of het lukt is een tweede.

    #1379
    Theo Ruig
    Moderator

    Pinkster Weekend 2014

    Dit jaar wilde we weer eens naar de het Harz gebergte in Duitsland, de keuze viel op
    Hotel Niedersachen van Henk en Wilma Veldhuis in Bockwisse (Goslar).
    Na een regenachtige donderdag avond was op vrijdag morgen de lucht toch weer
    opgeklaard en het werd alleen maar beter tot over de 30 graden op zondag.
    Om 7 uur ver trok de groep vanaf het clubhuis om via een koffie stop in Emmen naar
    Duitsland en veder via een afwisselende route naar het oosten. Ik zelf was al een weekje
    in Nieheim met een groepje andere mensen.  Voor mij dus dicht bij, maar ik wist er toch noch wel een rit
    van zo`n 250 km van te maken met veel gehobbel door een groot en stil bos gebied, best wel spannend zo
    in je uppie met al die steentjes, om 4 uur was ik er als eerste (he he).  Niet veel later kwamen Leo en
    Jannie en Gerhard, zij waren vanuit De Lutte vertrokken. Rond half 6 kwam Jan met de auto en de motor
    op de kar (zie je wel dat je dan sneller bent als een groep motoren)  De groep kwam om 6 uur binnen.

    Motoport bleek mij al op allerlei manieren geprobeerd te hebben bereiken, toch maar even, terug bellen.
    Je motor mag niet meer rijden, alle 2014 RT`s worden van de weg gehaald, de achter schokdemper kan
    Afbreken, Ben je thuis? Nee ik zit in de Harz, we halen hem direct op, het voelt een beetje of hij gestolen
    wordt, daar sta je dan.
    Een leen motor lukte niet, ja een huur auto 45 km verder op bij een bedrijf wat al bijna dicht ging, Laat maar
    zitten. De groep reed  een mooie tocht door de Harz van 300 km.
    Ik ben smiddags maar gaan wandelen naar het dorp. savonds weer veel gezelligheid met veel sterke verhalen.

    Bij wie kan ik morgen achter op? Ineke bood een plekje aan op haar Tiger 800, ja jij moet rijden hoor dan ga
    ik achter op.  S`morgens eerst maar eens proef zitten, de buddy in de hoge stand gezet en hè, dat zit goed.
    Dus we gaan rijden, wat rijd zo`n Tiger geweldig!
    Wij namen de korte route om met de stoom trein mee te gaan naar de Brocken Bahn, een geweldig cultureel
    uitstapje.  Ineke nog heel Bedankt voor de mooie dag, s `avonds barbecue en weer veel gezelligheid.

    Maandag ochtend gaat iedereen weer op pad, Jan wil nog een dagje uitrusten en ik heb toch vakantie,
    eerst de motor kleren in de auto en de motor op de kar.
    Dan lekker in de zon leggen en wat zwemmen, s`middags een wandeling over de Bockberg.

    Dinsdag dan weer in de BMW X1 naar huis.
    Henk en Wilma bedankt voor alles, de gast vrijheid en het lekkere eten, het was een geweldig weekend.

    Allemaal tot kijk en tot de volgende keer.

    Theo Ruig

    • Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 10 maanden geleden door Theo Ruig.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 10 maanden geleden door Theo Ruig.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 10 maanden geleden door Theo Ruig.
    #1395
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Nog 1 nachtje slapen en dan kunnen we van start, de motor staat klaar. Voor de mios. MMM tour. Weerberichten zijn goed, we hebben er zin in. Theo heb jij ook al weer een bike?. We zien elkaar morgen gr nico

    #1396
    Anoniem
    Inactief

    Beste mensen,

    Geniet er van! Allemaal véél motorplezier! 🙂

    #1397
    Bram
    Deelnemer

    Inderdaad allemaal veel motor plezier!!

    #1398
    Theo Ruig
    Moderator

    Hoi Nico. ja ik heb weer een motor, het is niet wat ik gewend ben maar ik sla me er

    wel doorheen met die  BMW  K1600 GT

    Groetjes   Theo

    #1399
    Bram
    Deelnemer

    Niet verkeerd Theo. Alles went. Veel rijplezier!!

    #1400
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Theo,  had je al ff gebeld, maar je was ff niet bereikbaar. Zie nu pas dat alles geregeld is.   Als ik dat zo hoor dan wachten we in zevenaar wel ff op je.  je zal de pk’s wel nodig hebben om vooruit te komen met al die kg’s.

    #1401
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Inmiddels 2 dagen onderweg, met 15. Man. Genieten met volle teugen van al die mooie. Wegen en bochten. Morgen richting. Tsjechie

    #1402
    Theo Ruig
    Moderator

    En het is met die 6 cilinder BMW helemaal dubbel op genieten Motoport Wormerveer bedankt hiervoor.

    En als je nou denkt dat ik nu als eerste moet tanken, nou mooi niet.

    Groetjes  een genietende boxer rijder.

    Theo

    #1405
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Het zit er weer op,  iedereen weer veilig thuis en nog nagenieten  van een schitterende MMM toer door duitsland- tsjechie.  Ook dit jaar was het weer volle bak genieten met schitterend weer, en prachtige stuurwegen.  Wat is het dan weer behelpen als je in nederland kom, maar ja ook dat went.

    #1512
    Anoniem
    Inactief

    Hallo allemaal,

    Ik ben Marcel Meijburg en sinds een paar weken lid van MC MIOS.

    De laatste tijd aan het struinen geweest op de website en het ziet er allemaal goed uit. Ik had zo in gedachte om mijzelf via dit forum even voor te stellen. hoe ik een nieuw onderwerp kan starten weet ik niet precies dus doe ik het maar gewoon hier.

    Zoals eerder vermeld heet ik Marcel Meijburg en ben sinds kort lid. Hoe ik een foto kan plaatsen weet ik niet precies, maar misschien dat iemand dat vanavond in het clubhuis kan uitleggen.

    Verder woon ik in Nieuw-Vennep en rij een K1200LT en een Super Blackbird. De eerste gebruik ik voornamelijk om te toeren samen met mijn vriendin Jolande en de Honda is meer voor mijzelf om het “tweede jeugd gevoel” vast te houden.

    Misschien tot vanavond in het clubhuis.

    Groeten,

    Marcel

    #1535
    Theo Ruig
    Moderator

    Zondag  13 juli.

    Voor vandaag stond de Veluwe rit van Mc de Kraats in Ede op de agenda met mij als voorrijder.

    Rob Witte had vrijdag avond al gezegd dat hij mee wou dus hij was er, maar waar blijft de rest van mios nou?

    Nou ja na elk 2 bakken koffie de rest maar de gootsteen in en op pad, van de beloofde regen kwam het er op de

    veluwe de hele dag niet van. Het werd zo weer een mooie toerdag met een leuk rondje om de veluwe.

    Thuis weer 500 km er bij op de teller en wel op een tank, ook dat kan met zo`n 6 cilinder BMW.

    Tot de volgende MIOS toer dag.

    Groetje`s  Theo Ruig

    • Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 9 maanden geleden door Theo Ruig.
    #1604
    Anoniem
    Inactief

    In het verleden reden er nogal wat BMW’s uit de K serie bij MC MIOS , waar zijn ze gebleven?

    Ik weet …… dat er in ieder geval hier in Schagen nog ergens een rode K1 verstopt staat!

    Ik zelf heb in 1989 een K 100 RS  (90 pk!) gekocht bij Gerard Nubo, het was mijn eerste nieuwe motor.

    Ik vond dit filmpje op het internet , bij de liefhebbers van de K serie zal het “kwijl” wel uit de mond lopen 😉

    Véél kijkplezier!

    linkje: https://www.youtube.com/watch?v=4sV-AA69ngk&list=UUQMELFlXQL38KPm8kM-4Adg

    #1632
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Net weer terug van een paar weekjes vakantie met de familie in frankrijk.  Dit jaar voor het eerst met een tolbadge voor de tolwegen. Dit kleine apparaatje voor slechts € 7,50  bij de anwb aangeschaft, daar komt dan nog een € 1,60 per maand overheen. Grote voordeel je kan bij de poortjes met een oranje T, gewoon langzaam doorrijden.  Je kastje wordt gescand en de kosten worden automatisch afgeschreven. Met de auto was dit al heel handig en vaak ook poortjes met weinig wachtende voor je.  Maar de met de motor is het natuurlijk nog handiger want dan is het opzoeken van creditcard of kleingeld en het opbergen van je tol kaartje wel erg lastig. De badge plak je achter je windscherm van je motor en klaar is kees.

    Tolbadge Frankrijk

    #1633
    @rie
    Deelnemer

    Ik heb nog steeds een BMW uit de K serie (twee zelfs)

    24 jaar geleden nieuw gekocht bij Bruurs

    #1672
    @rie
    Deelnemer

    Het project K75GS is afgerond, terzijnertijd komt er een verslag in de PIT
    Alvast een paar fototjes.

    K75GS

    K75GS

    • Deze reactie is gewijzigd 9 jaren, 8 maanden geleden door @rie.
    #1677
    Nico Bouwes
    Deelnemer

    Ziet er goed uit Arie,  rijd het ook zo goed?. Graag binnenkort een testverslagje.

19 berichten aan het bekijken - 20 tot 38 (van in totaal 166)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.