Motorrijden is ons streven

M.C. Mios (forum)

Home Forums Algemeen M.C. Mios (forum)

14 berichten aan het bekijken - 153 tot 166 (van in totaal 166)
  • Auteur
    Berichten
  • #4726
    kwensempie
    Deelnemer

    Hallo allemaal, sinds de laatste jaarvergadering ben ik bestuurslid van Mios en ik heb een kennismakingsstukje geschreven voor de Pit. Het kan nog wel eens lang duren voor die verschijnt, dus zet ik hier ook nog maar wat gegevens.

    Mijn naam is Ineke van Wensem, wonende en werkende in Hippolytushoef. 25 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald en rij nog steeds met veel plezier, tegenwoordig op een Honda NC 750 X.

    Ben in het verleden 4 jaar secretaris geweest van de club.

    Wie nieuwsgierig is en beter kennis wil maken is van harte welkom in het clubhuis op vrijdagavond.

    #5529
    theo
    Moderator

    mooie film van londen naar zuid-afrika

    https://www.youtube.com/watch?v=dnRxVYaoPT4

     

    #5872
    theo
    Moderator
    #5933
    theo
    Moderator

    #5939
    theo
    Moderator

    rondje Europa 2001

    https://boshoff.synology.me/

    #5941
    Bram
    Deelnemer

    Leuke site heb je Theo!!

    Gr. Bram

    #5944
    theo
    Moderator

    heb ik al jaren, vandaar de wat oudere lay-out denk nog van voor het millennium (<:

    #5953
    theo
    Moderator

    leuk programma om je gereden route visueel te loggen.

    #5978
    theo
    Moderator

    leuk om te kijken ze rijdt veel offroad over de hele wereld (<:

    https://www.youtube.com/channel/UCEIs9nkveW9WmYtsOcJBwTg

    #5982
    theo
    Moderator

    Col de la Bonette onderdeel van de route des Grandes Alpes

    https://www.facebook.com/theo.boshoff.90/videos/4019965764737272

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door theo.
    #6288
    theo
    Moderator

    https://youtu.be/JQBhHjbdG44 Rondje Wales en Lake district

    #6969
    theo
    Moderator

    MKT 2023 en een stukje Rothenburg ad Tauber

     

    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door theo.
    #7074
    theo
    Moderator

    José Hendriks (66) heeft motorrijden bepaald niet met de paplepel binnen gekregen. Pas op haar 50e kwam ze ‘uit de kast’. De voormalig bankmedewerkster vond motoren wel al haar hele leven leuk, maar om financiële redenen kwam het er nooit van. Zeker niet nadat ze alleen kwam te staan bij de opvoeding van vier kinderen. José: ‘Later kreeg ik een nieuwe vriend (internationaal vrachtwagenchauffeur) en nam het leven een andere wending. Voor mijn 49e verjaardag kreeg ik van hem een motorrijles cadeau. Wat vond ik dat gaaf. En het ging ook meteen goed wat me verbaasde, want veel meer ervaring dan rijden op een Puch met twee versnellingen, dertig jaar geleden, had ik niet. Op de vraag of ik verder wilde gaan met lessen heb ik heel hard “ja” geroepen. Mijn vriend is toen ook mee gaan lessen. Wel grappig was dat ik daarna de eerste keer slaagde voor mijn theorie-examen en mijn vriend pas bij de tweede keer. Wat ik eigenlijk ook wel een beetje snap, hij beredeneerde tijdens het theorie-examen de vragen vanuit de praktijk en ik uit het lesboekje. De bijzondere verrichtingen én het rijden op de weg haalden we beide in één keer. In 2007 kocht ik mijn eerste motor. Dat was een rood-witte Honda CBR600F uit 1992. Verstand van motoren had (en heb) ik niet. Ik vond dit gewoon een héél mooi ding! Helaas ben ik op de voorlaatste dag van een buitenlandtrip in 2011 bij Garmisch-Partenkirchen op een spoorwegovergang met een zogenaamde highsider onderuit gegaan en liep een schouderblessure op. Na bezoek aan het ziekenhuis heb ik de trip met de arm in een mitella achterop een Honda Goldwing afgemaakt. Mijn motor ging op transport naar Nederland, waar deze nog zwaarder gehavend arriveerde. Gelukkig hadden wij foto’s van direct na het ongeval waardoor we dit duidelijk konden aantonen. Bleek dat de transporteur hem ook nog eens had laten vallen. Gevolg, nu écht ‘total loss’. In Nijkerk stond exact dezelfde motor (dacht ik) en ik heb mijn zoon er een proefrit op laten maken (ik kon zelf nog niet rijden) en vervolgens deze motor aangeschaft. Toen ik uiteindelijk eind april 2012 weer ging rijden voelde deze motor niet fijn. Tijd voor iets anders.’

    Vrouw en motor

    naam José Hendriks
    woonplaats Zeewolde
    leeftijd 66
    beroep contractbeheerder
    rijdt sinds 2007
    droommotor droom is al vervult
    motor Honda
    type VFR1200X Crosstourer
    bouwjaar 2012
    aangeschaft 2012 (nieuw)
    nieuwprijs € 19.800 (incl. accessoires)
    dagwaarde ca. € 5.000
    rijstijl toer
    gebruik toer
    brandstofverbruik 1:18
    olieverbruik nihil
    onderhoud dealer
    Kilometerstand 223.700 km

     

    #7113
    theo
    Moderator

    rondje Africa door Benno Graas en ega met aanhanger op een Royal Enfield 1 pitter.

    het boek kun je lenen in de bibliotheek in het clubhuis!

14 berichten aan het bekijken - 153 tot 166 (van in totaal 166)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.